ورود به حساب کاربری        عضویت
مشاوره تلفنی    05136615381 - 09155249646 - 05136639567  

۲۰
مرداد

0

آمورش برنامه نویسی با پایتون

برای برنامه نویس شدن باید حداقل به یک زبان برنامه نویسی مسلط بود. در دنیای سریع و رقابتی امروز، بهترین زبان برای شروع برنامه نویسی «پایتون» است؛ چرا که خصوصیاتی ازجمله سادگی، خوانایی بالا، زیبایی کد، کاربردهای فراوان و بازار کاری تشنه و جهانی دارد که برای تازه واردان بسیار جذاب است. همچنین برنامه نویس های حرفه ای سایر زبان ها نیز تمایلی روزافزون برای یادگیری این زبان نشان می دهند، چرا که می خواهند به ابزاری چابک، راحت و کارا مسلط شوند تا اسباب برتری آنان را بر رقبای شغلی شان فراهم کند. اگر می خواهید با این زبان بیش تر آشنا شوید و ببینید که چرا پایتون می تواند برای شما انتخابی عالی و تغییردهنده محسوب شود، این ویدئوی رایگان «پایتون چیست؟» را از دست ندهید.

 

تبریک!

نخسین گام های سرنوشت ساز را برداشته اید. آیا آماده اید تا با تسلط بر برنامه نویسی به زبان پایتون در دنیاهایی جدید را برای خود بگشایید؟ با ما همراه شوید در دوره “برنامه نویسی با پایتون”؛ دوره ای طراحی شده برای شما تا ضمن آشنایی با برنامه نویسی پایتون زمینه را برای فعالیت های آتی در زمینه های مختلف مهندسی نرم افزار، علوم کامپیوتر و فناوری اطلاعات و همچنین فعالیت های محاسباتی در تقریباً هر رشته ای که نیاز به کامپیوتر و محاسبه دارد، فراهم کنید.

ساختار دوره

 

در این دوره با مبانی برنامه نویسی کامپیوتر به زبان پایتون به طوری مؤثر و عملی آشنا می شوید. این آموزش ها کاملاً عملی بوده و تکه برنامه هایی که در طی دوره نوشته می شوند قابلیت استفاده در طیف وسیعی از پروژه های نرم افزاری را دارند. در این دوره یاد می گیرید که چگونه مسائل محاسباتی را به کمک پایتون مدل سازی و حل کنید؛ برای آن ها الگوریتم طراحی کرده و به روشی مدرن آن الگوریتم ها را پیاده سازی نمایید. بررسی و استفاده از ساختمان داده ها مختلف از جمله مباحث مهم این دوره محسوب شده و رد پای آن ها در سراسر برنامه ها به چشم می خورد. همچنین این دوره به برنامه نویسی شیءگرا که غالب ترین رویکرد برنامه نویسی محسوب می شود به شیوه ای کاربردی پرداخته و سعی می شود تا بخش مهمی از مسائل از طریق شی گرا، یعنی مدل سازی آن ها با کلاس ها و اشیا، حل شود. همچنین در این دوره برنامه های گرافیکی رسم دوبعدی به کمک پایتون توسعه داده می شوند تا حتی امکان پیاده سازی بازی ها و شبیه سازی های دوبعدی برای برنامه نویسان فراهم شود. در کل این دوره دانش پذیران را با برنامه نویسی با پایتون آشنا می-کند و یا بازآموزی و مروری جذاب و کاربردی را بر اصول توسعه نرم افزار سبب می شود.

سر فصل های دوره آموزشی پایتون

مقدمه ای بر Anaconda
دفترهای Jupyter
کار با اعداد صحیح، اعشاری و مختلط
اشیا، متغیرها و انواع داده ای
مفاهیم حافظه
استفاده از توابع
برخی از توابع از پیش ساخته شده (abs، min، max و …)

تابع dir
استفاده از help
بولین ها و شرط ها
رشته ها
نمایه سازی و برش رشته ها
لیست ها
تغییرپذیری و تغییرناپذیری در انواع داده
بازه ها
دستور for
دستور if
دستور while
دستورهای و continue
دستور else حلقه ها!
استثناءها و مدیریت آن ها
تعریف توابع
نوشتن توابع کاربردی
پیاده سازی الگوریتم ها
جستجو و مرتب سازی
توابع بازگشتی
عبارت های lambda
دستور pass
تعریف کلاس ها
متد __init__
متد __repr__
متد __str__
سطوح دسترسی در پایتون
مجموعه ای از اشیا
دیاگرام کلاس
رابطه مشارکت
رابطه وراثت
ارث بری چندگانه
چندریختی در برنامه نویسی شی گرا
استفاده از ماژول ها
ماژول math
ماژول random
استفاده از تاریخ و ساعت
اندازه گیری کارایی برنامه
اجرای ماژول ها به عنوان اسکریپت
تعریف ماژول ها
مجموعه ها
دیکشنری ها
توپل ها
تابع zip
پشته ها
صف ها
دستور del
خواندن فایل ها
نوشتن در فایل ها
گرافیک و رسم دو بعدی….